Hva gjør jeg?

1. Styrets mobiltelefon 90 88 67 61 er betjent sporadisk:

Styretelefonen besvares ikke på ordinær måte. Du kan legge igjen sms. Vi svarer med sms ved anledning. Du kan også sende e-post til styret: post@rudshogda1.no. Bestillinger, klager m.fl må meldes via vår nettside her, under "melde en sak". Styret svarer skriftlig på henvendelser som er sendt med sms eller e-post.

 

2. Vannlekkasje eller andre skader i seksjonen:

Sameiet er kunde hos Gjensidige forsikring. Sameiets avtale- og polisenummer er 92009949. Sameiets formelle navn er: Rudshøgda boligsameie I. Vårt organisasjonsnummer er 871 277 192.  

Ved akutt og stor lekkasje ring direkte til Gjensidige sin vakttelefon 91 50 31 00 (døgnbemannet)

Ved mindre lekkasjer ring VVS Gruppen 22 04 04 06 eller etter arbeidstid deres vakttelefon 94 88 08 36. Faktura sendes alltid til eieren først. (Lekkasje ved fellesarealer fakturerer firmaet direkte til sameiet).

Alle skader skal også meldes med skadeskjema til forsikring og til styret. Dette er avgjørende for å få startet en skadesak. Skadeskjema sendes til email adresse: forsikring@usbl.no og post@rudshogda1.no sammen med bilder av skaden. Her finner du skadeskjema. 

 

3. Skadedyr:

Beboer selv kan ringe direkte til Anticimex på telefon 41 41 41 28 og be dem komme på en befaring og eventuelt sørge for sanering av skadedyr. Det er ingen egenandel.

 

4. Strømbrudd:

Sjekk nettsiden www.elvia.no , under fanen drift og vedlikehold. Styret informerer beboere om lokal strømstans hvis det blir gjort kjent for styret i forkant. Det er derfor viktig at du har registrert nyeste mobilnummer i våre systemer.

 

5. Mistet nøkler?

Ring en låsesmed, dersom du ikke kommer inn i leiligheten. Styret har ikke nøkler til leilighetene. Seksjonseier bestiller nye nøkler ved å fylle ut skjema på nett.

 

6. Mistet postkassenøkler?

Skulle en være så uheldig å miste sin postkassenøkkel, og ikke ha en ekstranøkkel, er løsningen å skifte låsesylinder i postkassen. Dette må gjøres av en låsesmed og seksjonseieren må selv dekke kostnaden. 

Styret har ikke tilgang til hovednøkkelen til postkassene. Ligger den eneste postkassenøkkelen en har i postkassen må det ventes på at Posten kommer og legitmere seg eller kontakte låsesmeden. Styret anbefaler derfor alle seksjonseiere å lage ekstra kopier av postkassenøkkel. Dette kan gjøres i de fleste butikker som tilbyr nøkkelsliping. 

 

7. Bestilling av nøkler/nøkkelbrikker:

Send inn et bestilling med skjema under "Melde en sak". Nøkler og nøkkelbrikker bestilles av styret.

 

8. Varme og/eller radiator fungerer ikke:

Radiator er eierens ansvar, ikke sameiets ansvar. Ring rørlegger (sameiet bruker VVS Gruppen, da de kjenner vårt sameie godt). Varmen slåes av/på i sommer perioden. Vanligvis er varmen slått av mellom april til september. Dette gjøres for å holde kostnadene under kontroll, men også for å spare vannpumpene for unødvendig slitasje. Enkelte kan oppleve at leiligheten har lavere temperatur enn ønskelig. Eieren anbefales å ha en ekstra varmekilde (f.eks. panelovn). 

Det tillates IKKE planlagt arbeid på varmeanlegget i fyringsperioden!

 

9. Ønsker å bestille postkasseskilt/ringeklokkeskilt/dørskilt:

Send inn et bestilling med skjema under "Melde en sak". Nøklene bestilles av styret.

Postkasseskilt bestilles fra https://skilthandelen.no/collections/postkasseskilt

Ringeklokkeskilt bestilles fra styret

Dørskilt bestilles fra https://skilthandelen.no/collections/dorskilt

 

10. Problemer med Internett og TV:

Har du problemer med internett? Ta kontakt med kundeservice på telefon: 21 01 61 50 eller e-post: obosnett@obos.no Åpningstider er mandag-fredag 08.00-20.00, lørdag 10.00-14.00.

Har du problemer med TV? Ta kontakt med kundeservice til din TV-kanal leverandør.

 

11. Spørsmål vedr. fellesutgifter:

Ta kontakt med USBL telefon: 22983800.

 

12. Spørsmål om elbil:

Har du spørsmål om elbil eller elbillader? Ta kontakt med Elaway eller send email til post@elaway.io

Lading fra vanlig stikkontakt er både brannfarlig og stjeling av fellesstrøm. Styret vil fjerne ladekabelen til bilen uten varsel. 

 

13. Klage:

Klagene skal alltid fremmes skriftlig. Slike henvendelser fremmes ved å fylle ut skjema på denne hjemmesiden under "Melde en sak" og sendes inn til styret.